
Jak uczymy
W Niepublicznej Szkole Podstawowej DCEM kształcimy dzieci w klasach od I do VIII. Uczniowie nie są rozdzieleni do klas na podstawie rocznika, jak w tradycyjnej szkole. W jednej grupie uczniów funkcjonują dzieci w różnym wieku, co daje im szansę na nawiązanie relacji z zarówno młodszymi, jak i starszymi kolegami, stworzenie społeczności, która bardziej przypomina rodzinę, niż instytucję. Jedynie tzw. nowe lekcje są przeprowadzany w zespołach podzielonych wg roczników.
Każdego dnia podczas pracy własnej dzieci mogą korzystać z bogactwa pomocy rozwojowych, które umożliwiają naukę poprzez aktywne działanie. Nasza szkoła mieści się w nowoczesnym budynku w pełni dostosowanym do potrzeb naszych uczniów.
Wiemy, jak ważną rolę odgrywa otoczenie, które zaaranżowane w odpowiedni sposób, stymuluje rozwój dziecka. Właśnie dlatego, nasze sale Montessori są zorganizowane w taki sposób, by uczniowie czuli się w nich komfortowo i każdego dnia mogli otrzymywać dawkę nowych bodźców.
We współczesnym świecie znajomość języka angielskiego jest już rzeczą naturalną. Oprócz codziennych lekcji języka angielskiego, część projektów, projekcji filmów i spotkań odbywa się w języku angielskim. Nasi angliści i native speakerzy przebywają w szkole codziennie, i spędzają z uczniami czas nie tylko na lekcjach, ale również podczas posiłków, czy w ogrodzie. Drugim językiem w naszej szkole jest język hiszpański, prowadzony sprawdzoną, autorską metodą.
Stawiamy na kreatywność uczniów, dajemy swobodę w wyrażaniu siebie. Dążymy do tego, aby na każdych zajęciach nasi uczniowie mogli wykazać się własnymi pomysłami i koncepcjami rozwiązań. Doskonałym dopełnieniem naszej metody są również zajęcia plastyczne i muzyczne. Od pierwszych dni w szkole uczniowie uczestniczą w zajęciach plastycznych, muzycznych i grze na instrumentach.
Sztuki plastyczne rozwijają wyobraźnię i osobowość. A obcowanie ze sztuką sprzyja rozwijaniu twórczej aktywności, pobudza kreatywne myślenie, stymuluje spontaniczną ekspresję „ja”, uwalnia swobodę wypowiadania siebie.
Zarażamy pasją do nauki, doświadczania, eksperymentowania, rozmowy i współpracy. Inspirujemy się odkryciami dr Marii Montessori. To ona stworzyła podwaliny dla nowoczesnych metod pedagogicznych, odważyła się inaczej spojrzeć na dziecko. Czerpiemy z ponadczasowych odkryć Marii Montessori pełnymi garściami, aby każdy z naszych uczniów osiągał pełnię swoich możliwości.
Dobrze odżywiony mózg najefektywniej uczy się w przyjaznej atmosferze. Nasz dialog z uczniami, komunikacja uczniów między sobą oraz szkoły z rodzicami opiera się o znane na całym świecie metody prowadzące do porozumienia metodą wygrana-wygrana i montessoriańskie “Wychowanie do pokoju”. Wszyscy nasi nauczyciele przebywają w szkole kilka godzin dziennie, bo dla nas edukacja, to relacja, a nie tylko prowadzenie lekcji.
Podczas przygotowywania pomocy dydaktycznych dla uczniów, programu lekcji i zakresu tematów korzystamy z najnowszych odkryć neurodydaktyki i neuropsychologii. Nie ustajemy w poszukiwaniach i wdrażaniu sposobów, które mogą pomóc zwiększyć ilość połączeń neuronowych i na trwałe zapisać zdobyte informacje w głowach naszych podopiecznych.
Uczymy koncentracji, uważności i wyrażania swoich emocji z szacunkiem do emocji innych osób. Każdy nasz dzień zaczynamy od lekcji uważności sprawdzoną metodą MBSR.
Przyjmujemy do szkoły całego ucznia, nie tylko jego głowę:)
Oprócz siły intelektualnej kształtujemy w szkole DCEM także tężyznę fizyczną podczas zajęć wychowania fizycznego na hali sportowej. A oprócz tego codziennie, bez względu na pogodę, hartujemy organizm rekreacją na podwórku i w ogrodzie szkolnym. Matematyka w ogrodzie? To u nas nic dziwnego. Wzorem szkół ze Skandynawii, uważamy, że nie ma złej pogody. Gotowość do wysiłku, wytrwałość, umiejętność pracy w zespole – cechy, które liczą się w sporcie stanowią także ważny element rozwoju dziecka. Dzięki aktywności fizycznej mamy pewność, że szare komórki pracują sprawniej i chętniej, a dotlenione umysły gotowe do największych szkolnych wyzwań.